مراسم جشن دانش‌آموختگی دانشگاه خوارزمی برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1396/6/26 | 
مراسم شصت و هفتمین جشن دانش‌آموختگی دانشگاه خوارزمی با حضور رئیس و مدیران دانشگاه روز پنجشنبه ۲۳ شهریور در پردیس کرج برگزار گردید.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر محمدعلی سبحان اللهی در مراسم شصت و هفتمین جشن دانش‌آموختگی دانشگاه خوارزمی که روز پنجشنبه ۲۳ شهریور در پردیس کرج برگزار شد، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم گفت: یکی از نیازهای بشر، هویت است. انسان بی‌هویت انسان ناقصی است. همه نیازها در هویت نهفته است، برای نشان دادن خود در اجتماع و آسودگی روح و زندگی با آرامش، به هویت نیاز داریم.
 
وی ادامه داد: دانشگاه محل تحصیل، یکی از شاخص‌های این هویت است؛ چون در این محیط ما علم می‌آموزیم و شخصیت خود را شکل می‌دهیم و برای آینده زندگی آماده می‌شویم.
 
وی افزود: وقتی می‌گوییم در این دانشگاه مشغولیم، اگر از اعتبار بالایی برخوردار باشد، همه به آن می‌بالیم. به همین دلیل، ما از همان ابتدا این موضوع را مد نظر قرار دادیم.
ایشان با بیان اینکه دانشگاه خوارزمی، اولین دانشگاه رسمی کشور ماست، گفت: البته بعد از جندی‌شاپور که چندین هزار سال قبل در خوزستان فعالیت می‌کرد و دانشگاه ربع رشیدی تبریز که ۷۰۰ سال قبل آغاز به کار کرد.
 
رئیس دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: این دانشگاه با این قدمت، نیروی انسانی کشور را در بخش‌های مختلف تامین کرده است. حال وظیفه ما احیای عظمت این دانشگاه است.
 
سبحان اللهی ادامه داد: بر این اساس کوشیدیم در فعالیت‌های خود دانشگاه را  به روز نگه داریم و از نسل اول و دوم و سوم خود را به نسل چهارم وارد کنیم.
دانشگاه نسل اول فقط آموزش ارائه می‌کند، نسل دوم پژوهش را در کنار آموزش قرار می‌دهد و  نسل سوم پژوهش و آموزش را براساس نیاز جامعه تعریف می‌کند و به عنوان دانشگاه کارآفرین مطرح می‌شود. ما برای اینکه از این مقطع خارج شویم، عملکرد دانشگاه را در جهت آموزش، پژوهش و روابط بین‌الملل تعریف کردیم.
 
وی افزود: در بخش آموزش رشته‌های جدید و میان رشته‌ای برای ما مطرح بود. کارگاه‌های مهارت و دانش‌افزایی را برای هیئت‌های علمی ارائه کردیم تا با روش‌های جدید تدریس بیشتر آشنا شوند و در بخش پژوهش، کارگروه ارتباط با صنعت در دانشگاه ایجاد شد.
 
وی با بیان اینکه امروز خوارزمی افتخار می‌کند که با اکثر دستگاه‌های اجرایی تفاهم‌نامه امضا کرده‌است، گفت: مرکز پژوهشی جدید همچون نفت، آب و فناوری‌های همگرا راه‌اندازی شده‌است.
 
سبحان‌اللهی در پایان تصریح کرد: بخش بین‌الملل را نیز به سطح مدیریت ارتقا داده‌ایم. دانشگاه خوارزمی تلاش زیادی می‌کند تا با دانشگاه‌های جهان ارتباط مناسبی داشته باشد و در این راستا به عنوان هماهنگ کننده‌ی دانشگاه‌های اتریش انتخاب شده‌ایم.
 
در ادامه مراسم حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: جشن دانش‌آموختگی را به دانشجویان حاضر در این مراسم تبریک عرض می‌نمایم و باعث افتخار اینجانب است که در دانشگاهی خدمت می‌کنم که آقای دکتر سبحان اللهی ریاستش را بر عهده دارد. ایشان انسانی با روحیه‌ای انقلابی و مذهبی هستند، دانشجویان عزیز باید توجه داشته باشند که این چهار سال کارشناسی و یا دوسال ارشد گذشت. آنچه به جا می ماند سعی و تلاش شماست که فرزندان آینده این مرزوبوم را تربیت خواهید کرد.
 
وی از دانشجویان فارغ التحصیلان دانشگاه خواست ارتباط خود را با دانشگاه حفظ نمایند.



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 1614 بار   |   دفعات چاپ: 162 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر