دکتر قبادیان در اختتامیه هفته پژوهش: روابط دانشگاه و صنعت عاملی موثر در توسعه است

 | تاریخ ارسال: 1396/9/29 | 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر برات قبادیان معاون آموزش و پژوهش وزارت صنعت ، معدن و تجارت در اختتامیه هفته پژوهش و بزرگداشت پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه در خصوص نقش تحقیق و توسعه و انقلاب صنعتی در پیشرفت کشورها و وضعیت کنونی کشورمان گفت: دانشگاهها چهار نسل را پشت سر گذاشته اند. نسل اول، دانشگاههای آموزش محور بود، نسل دوم دانشگاههای آموزش و پژوهش محور و نسل سوم دانشگاههای همراه با فناوری بوده است که در حال حاضر از آنها به عنوان  دانشگاههای کارآفرین یاد می شود. وی افزود: ما هم اکنون در انقلاب صنعتی چهارم به سر می بریم که از سال 2012 شروع شده است.
دکتر قبادیان تصریح کرد: سازمان ملل ۱۷ هدف برای کشورهای جهان تعیین کرده است که دومورد از این اهداف در ارتباط با دانشگاه و صنعت است  که عبارتند از: هدف چهارم که بحث کیفیت آموزش و هدف نهم بحث صنعت، زیر ساخت و نوآوری را مطرح می کند . 
ایشان افزود: اگر کشورهای توسعه یافته جهان را بررسی کنیم امکان ندارد کشوری پیدا شود  که صنعتی شده باشد ولی از مسیر دانشگاه عبور نکرده باشد؛ زمانی که صحبت از صنعت به میان می آید منظوراین نیست که مجموعه ای از کارخانه ها را جمع کنیم و بگوییم کشور صنعتی شده است. اگر کشوری دانشگاه داشته باشد ولی نتواند از دانشگاهها در اقتصاد استفاده کند قطعا کیفیت آموزش مشکل داشته است.
وی تبیین کرد: آنچه مسلم است این است که اقتصاد مبتنی برمنابع مهم نیست امروزه اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش شده تبدیل است. 
ایشان در پایان پیرامون عوامل موثر بر ایجاد روابط دانشگاه و صنعت در زمینه تحقیق و توسعه، حوزه های فعال و اساسی در انقلاب صنعتی چهارم و تلفیق تکنولوژی ها،دستاوردهای بهره گیری از انقلاب صنعتی، چالشهای ناشی از عدم ورود به حوزه انقلاب صنعتی چهارم در کشور، طرح های نوین فرآیند ایده تا بازار، نتایج طرح ارتقاء سطح فناوری صنایع الکترونیک و صنایع نوین و همچنین توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار صحبت کرد.



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 7549 بار   |   دفعات چاپ: 734 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر