گوگل برای کودکان زبان برنامه‌نویسی ارائه می‌کند

 | تاریخ ارسال: 1395/3/19 | 

دانشگاه MIT همکاری‌های جدیدی را با شرکت گوگل آغاز کرده است تا به موجب آن نسل بعدی زبان برنامه‌نویسی بصری Scratch را تولید کند.
بر اساس این همکاری‌ها دو مرکز مذکور نسخه متن‌باز زبان جدید خود را با نام Scratch Blocks توسعه می‌دهند. این پلتفرم مبتنی بر کدهای زبان برنامه‌نویسی بصری Blockly گوگل ساخته شده است.
پلتفرم جدید به کودکان آموزش می‌دهد که با کنار هم قرار دادن بلوک‌ها، کدهای نرم‌افزاری را مورد استفاده قرار دهند. این بلوک‌ها در قالب بازی می‌توانند به صورت عمودی یا افقی کنار یکدیگر قرار بگیرند تا معنی‌دار شوند.
زبان Scratch برای کودکانی که سن بالاتری دارند فقط از سیستم بلوک‌های عمودی استفاده می‌کند و محققان دانشگاه MIT دریافته‌اند که این روش برای دنبال کردن زبان برنامه‌نویسی مذکور در دستگاه‌های موبایلی کاربرد بیشتری دارد.این پروژه نرم‌افزاری جدید به صورت متن‌باز دنبال می‌شود و بر اساس آن زبان برنامه‌نویسی Scratch Blocks در اختیار دیگر توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری که برای کودکان اپلیکیشن، بازی و اسباب‌بازی تولید می‌کنند هم قرار می‌گیرد.

دانشگاه MIT همچنین به کمک گوگل نسخه Scratch 3.0 را مبتنی بر سیستم Blocks توسعه می‌دهد تا ویرایش جدیدی از این پلتفرم برای دستگاه‌های موبایلی عرضه شود.




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 5888 بار   |   دفعات چاپ: 655 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر