افتتاح سالن همایش ابوریحان بیرونی،گردهمایی اعضای هیأت­ علمی

 | تاریخ ارسال: 1396/7/18 | 

به مناسبت آغاز سال تحصیلی و افتتاح سالن همایش ابوریحان بیرونی، گردهمایی اعضای هیأت ­علمی دانشگاه خوارزمی در روز یکشنبه 16/7/96 ساعت 15 برگزار شد. 

ابتدا حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم ­زاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، آغاز سال تحصیلی و افتتاح سالن همایش ابوریحان را تبریک گفت و در ادامه افزود: از وظایف معلم نسبت به متعلم، سفارش به خیر است. استاد به عنوان اسوه و الگو باید دانشجو را به سمت خیر راهنمایی نماید و نسبت به او مهربان باشد و از علم خود دانشجو را بهره مند نماید. ایشان چند ویژگی استاد خوب را با توجه به روایات چنین عنوان نمود: استاد تا اهلیت و قابلیت علمی و معنوی  پیدا نکرده، به کرسی تدریس ننشیند؛ باعث ذلت و کوچکی مقام علم نشود؛ عامل به علم خود باشد و هرچه برای خود می پسندد، برای دانشجویان نیز بپسندد؛ با دانشجویان با تفاخر و بزرگی رفتار نکند و اگر فضا را مناسبت دید، در وادی اخلاق و فرهنگ نیز قدم بردارد و آنها را راهنمایی کند.

سپس دکتر محمدعلی سبحان اللهی، رئیس دانشگاه نیز آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت گفت و گزارشی از فعالیت های دانشگاه از بهمن سال 92 تا حال به شرح ذیل ارائه نمود:

- راه اندازی کارگروه های ارتباط با صنعت، خیرین، مرمت ساختمان میراثی، کمیتۀ طرح جامع دانشگاه (برای تعیین فعالیت های تهران و کرج)، ارتقای رتبۀ دانشگاه، مستندسازی، کارآفرینی، شورای سیاست گذاری یکصدمین سال تأسیس دانشگاه، راه اندازی شهر سلول­های بنیادی که در نوع خود بی نظیر است، امضای قرارداد مرکز شتاب دهندۀ سلول های بنیادی، مرکز نظارت و ارزیابی کیفیت، راه اندازی مرکز مطالعات اروپا  و جذب دانشجوی خارجی، افزایش 51% جذب دانشجو، راه اندازی دوره های آموزش های آزاد و مجازی، برگزاری دوره های معرفت افزایی استادان، تأسیس مرکز رشد، پژوهشکدۀ پلاسمای پزشکی، پژوهشکدۀ فناوری های همگرا، آزمایشگاه مرکزی، استقرار اعضای هیأت علمی دانشگاه در شهرک های صنعتی در بخش آموزشی و پژوهشی، تأسیس مرکز پژوهشی نفت، تعمیر خوابگاه های دانشجویی. ایشان افزود در زمینۀ فضای فیزیکی بعد از انقلاب، پروژۀ عمرانی در تهران نداشته ایم. احداث برج 15 طبقۀ آموزشی، مرمت ساختمان میراثی، احداث ساختمان مسجد، ساماندهی و آموزش نیروی انسانی. در بخش معاونت دانشجویی: انتخاب 4 دانشجوی نمونۀ کشوری، کسب موفقیت در جشنواره های ملی، ورزشی، انجمن های علمی، برپایی کرسی های آزاد اندیشی، تأسیس کافه کتاب و اتاق فکر از جمله دستاوردها و توفیق ها بوده است. 

رئیس دانشگاه با اشاره به توسعۀ کمی دانشگاه ها بحث کیفیت آموزش، کاهش منزلت اجتماعی دانشگاه ها و مشکلات مالی را از چالش های آموزش عالی برشمرد و افزود دانشگاه خوارزمی علاوه بر چالش های یاد شده، بحث سطح بندی دانشگاه ها را دارد که باید خود را از دانشگاه های سطح دو به دانشگاه سطح یک برساند و با توجه به شاخص های 42 گانه بتواند از بین 16 دانشگاه به 5 دانشگاه برتر برسد.

سپس دکتر بهادر باقری مدیر حوزۀ ریاست و روابط عمومی و دبیر شورای سیاستگذاری یکصدمین سال تأسیس دانشگاه، گزارشی از مصوبات و اقدامات این شورا به شرح ذیل عنوان نمود: سفارش ساخت سرود دانشگاه، سفارش ساخت مجسمۀ دانشمند بزرگ خوارزمی، تألیف کتاب تاریخ دانشگاه ، تألیف تاریخ شفاهی دانشگاه، تشکیل باشگاه دانشگاه های 1919 (دانشگاه های جهان که در سال 1397 صد ساله می شوند)، آغاز طراحی سردر جدید دانشگاه در تهران، مرمت سالن 17 شهریور، برنامه ریزی برای برگزاری کنفرانس بین­ المللی خورازمی، اعطای دکترای افتخاری دانشگاه خوارزمی به شخصیت های فرهنگی و علمی کشور، تأسیس فرهنگسرای بزرگ در پردیس کرج  ...  و در نهایت ایشان اعلام کرد که مشتاق و پذیرای پیشنهادهای ارزندۀ دانشگاهیان برای برگزاری باشکوه یکصدمین سال تأسیس دانشگاه هستیم. جلسۀ پرسش و پاسخ، آخرین بخش این برنامه بود.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 2812 بار   |   دفعات چاپ: 254 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر