پیام رئیس دانشگاه در باره‌ی ساخت و سازها در دانشگاه (تهران)

 | تاریخ ارسال: 1396/7/4 | 
 
 
دانشگاهیان گرانقدر
استادان، دانشجویان و کارکنان والا و کوشا
 
با سلام و ادب و فروتنی
 
ضمن عرض شادباش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و آرزوی توفیق و درخشش روزافزون برای شما و رشد و بالندگی دانشگاه و تبریک ویژه به دانشجویان ارجمند جدیدالورود، و همچنین عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری و یادآوری شهادت حضرت اباعبدالله­‌ الحسین (ع) و خاندان مطهر آن خورشید بی‌­غروب، لازم دیدم موضوع مهمی را با شما گرامیان درمیان نهم.
نیک مستحضرید که در دهه‌­های پیشین در سازمان مرکزی دانشگاه خوارزمی (تهران)، نخستین مؤسسۀ آموزش عالی کشور، فعالیت عمرانی خاصی صورت نگرفته و تأکید بیشتر بر ساخت و سازها در پردیس کرج بوده‌­است. بنابراین علاوه براینکه از فضای فیزیکی دانشگاه در تهران، به شکلی شایسته و بایسته استفاده نشده، در بسیاری از موارد، کهنگی و فرسودگی ساختمان‌­ها و تأسیسات نیز مشکلاتی برای دانشگاه ایجاد کرده‌­است. مدیریت جدید با هدف توسعه و پیشرفت سایت اصلی دانشگاه در تهران، اقدامات زیر را برنامه ریزی و کم­‌کم اجرایی کرده­‌است:
 
۱. ساخت مسجد دانشگاه با مساحت ۸۰۰ متر، دارای دوطبقۀ زیرزمین برای احداث
سالن‌­ها و فضای فرهنگی با سرمایه­‌گذاری شهرداری تهران؛
2. آغاز احداث ساختمان ۱۵ طبقۀ آموزش که مشکل کمبود مکان دانشگاه را تاحد زیادی حل خواهد کرد؛
۳. مرمت ساختمان قدیمی و ارزشمند پروین اعتصامی که جزو میراث فرهنگی کشور است و در خطر آسیب جدی و ویرانی بود؛
۴. ساخت فضاهای جدید آموزشی و پژوهشی در بخش منفی یک و دو محوطۀ دانشگاه که در مجموع ۸ هزار متر مربع به فضای دانشگاه خواهد افزود؛
۵. تعمیر، نوسازی و مکانیزه کردن آشپزخانه که فرسوده و تاحدی غیربهداشتی بود؛
 ۶. آغاز به کار طراحی سردر زیبا و در خور شأن دانشگاه؛
۷. طراحی آب‌­نما و باغ ایرانی و فضای سبز روبه روی ساختمان پروین اعتصامی؛
۸. طراحیِ بهسازی و زیباسازی ورودی ساختمان مرکزی (ساختمان سمیه)؛
۹. نوسازی سالن اجتماعات ابوریحان در دانشکدۀ علوم انسانی که به زودی افتتاح خواهد شد؛
 ۱۰. نوسازی آسانسورهای ساختمان سمیه و ... .مطمئناً خلاً فعالیت‌­های عمرانی سال­‌های پیش و لزوم جبران آن، همت و تلاش مضاعفی می­‌خواهد که مسئولان دلسوز و دوراندیش دانشگاه با جدیت و افتخار، این مهم را دنبال می‌­کنند. در این میان، تحمل ویرانی­‌ها و دشواری­‌ها برای ساخت و سازهای جدید، ضروری است و این فعالیت­‌ها به زودی، به لطف خداوند، چهرۀ دانشگاه را دگرگون، تازه و باطراوت خواهد کرد.
اینجانب از مشکلات ایجادشده که واقعاً اجتناب­‌ناپذیر است، صمیمانه پوزش می­‌خواهم و از اینکه درهم‌­ریختگی‌­ها، مزاحمت­‌ها و سروصدای حاصل از ساخت و سازها را بزرگوارانه تحمل؛ و ما را در رسیدن به اهداف بلند دانشگاه، یاری و همراهی می­‌نمایید، سپاسگزاری و قدردانی می­‌کنم و امیدوارم با همدلی و شکیبایی شما بتوانیم دانشگاه را در مسیر تعالی و بهبود، پیش ببریم.
دست حق به همراهتان!
 
محمدعلی سبحان‌­اللهی
رئیس دانشگاه



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 4306 بار   |   دفعات چاپ: 454 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر