برگزاری مراسم حضور خلوت انس، ویژه دانشجویان بین‌الملل دانشگاههای تهران در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

 | تاریخ ارسال: 1402/9/18 | 

مراسم حضور خلوت انس، ویژه دانشجویان بین‌الملل دانشگاه های تهران، به همت معاونت بین‌الملل دانشگاه در پردیس سیدخندان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در روز دوشنبه مورخ ۱۳ آذرماه ۱۴۰۲ با حضور دکتر سلمان پور معاون سازمان امور دانشجویان و رئیس دانشگاه و جمعی از دانشجویان ایرانی و خارجی دانشگاههای تهران برگزار گردید.
 

در ابتدای مراسم دکتر شاهانی رئیس دانشگاه خواجه نصیر ضمن عرض خیر مقدم بابت حضور دانشجویان و میهمانان و همینطور دکتر سلمان پور معاون سازمان امور دانشجویان، با اشاره به آیه ای از سوره مبارکه محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله گفت: اگر خدا را یاری کنید خدا هم شما را یاری میکند، آیا به این اندیشیده‌اید که بندگان حقیر چطور میتوانند خدا را یاری کنند؟

دکتر شاهانی در ادامه گفت: همه ما مسلمانان فرهنگ مشترک داریم، مهمترین اشتراک فرهنگی ما اسلام و قرآن عظیم است و ما می دانیم که آینده روشن است و ان‌شاءالله با فرج حضرت ولی عصر (عج) این روشنایی را شاهد باشیم. وی همچنین عنوان کرد: مرزهای جغرافیایی نباید مرز بین قلوب و دلها باشد، مرزها مرز بین اسلام و کفر است، مواظب باشید که دشمنان بین دلهای ما مرزکشی نکنند.

در ادامه دکتر سلمان پور معاون سازمان امور دانشجویان ایراد سخنرانی کرد و گفت: بُعد عبادی و خداپسندانه این جلسات بیش از بُعد فرهنگی و علمی آن به نظر میرسد. این یک نوع ارتباط، اختلاط، همدلی و همبستگی بین کسانی است که به تعبیر دکتر شاهانی انصارالله هستند.

 وی در ادامه صحبت های دکتر شاهانی در مورد وضعیت فعلی فلسطین و مشخصا غزه گفت: دانشجویان بین الملل یک رسالت سنگین دارند، ما نباید از قصه غزه براحتی بگذریم، آنچه که در غزه میگذرد اوج ظهور دو تمدن است، منتهی‌الیه تمدن رو به افول غرب در یک طرف و طلیعه های ظهور تمدن جدید در طرف دیگر قرار دارد.

دکتر سلمان پور شاخصه‌های تمدن رو به افول را اینطور بیان کرد:

- انسان ستیزی اما با پوشش انسان مداری

- زن ستیزی و خانواده ستیزی تحت عنوان حقوق زن و فمنیسم

- فرهنگ ستیز و مرز ستیز و برای فرهنگ‌ها ارزش قائل نمیشود، زبان و لباس و... را باید ریشه کن کند.

- علم را ابزاری برای نیل به قدرت و شهوت تلقی میکند.
 

اما نگاه تمدن نوین اسلامی کاملاً برعکس و متضاد آن فرهنگ(پلید) رو به افول است، چرا که این فرهنگ روشن برخواسته از فطرت‌هاست. آنها دنبال این هستند که زیست انسانی را تبدیل به زیست حیوانی کنند. آنچه که در غزه میگذرد انتهای این تمدن رو به سقوط است.

معاون سازمان اجور دانشجویان سخنان خود را با یک سوال به پایان برد: دانشجویان بین الملل در این سقوط و ظهور تمدنها چه نقشی دارند؟ شما میتوانید این سرعت تغییر و تبدیل را به جلو بیاندازید.

 

در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاهی از آثار منتشر شده پیرامون شهدای غزه و فلسطین تحت پویش "خون مطلوم تو را می خواند" برای حاضرین به نمایش در آمد که با استقال حاضرین میهمانان برنامه همراه شد.
 




مرکز روابط بین الملل دانشگاه خوارزمی




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 1753 بار   |   دفعات چاپ: 34 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر